top of page
  • sokwoj1

PÓŁKOLONIE NA GRUNWALDZIE (wrzesień 2021)

Półkolonie w grunwaldzkich szkołach

Tak było w Szkole Podstawowej nr 80:

Pierwszy wakacyjny miesiąc minął pod znakiem półkolonii. W tym roku zorganizowaliśmy przy pomocy Rady Osiedla i Rady Miasta trzy turnusy. Nasi uczniowie mogli w bezpieczny i niezwykle atrakcyjny sposób, pod okiem doświadczonych i kreatywnych opiekunów, spędzić czas.

Zaproponowaliśmy dzieciom szereg niezwykłych wakacyjnych przygód. Dla każdego znalazło się coś interesującego.

Uwielbiającym słodycze zaproponowaliśmy Muzeum Czekolady, gdzie nie tylko mogli degustować różne rodzaje czekolad, ale poznać historię ziarna kakaowego, jego właściwości i zastosowanie. Każdy z uczestników wykonał swoją autorską czekoladę na przepięknej płytce z symbolem naszego miasta – koziołkami. Oczywiście musieliśmy zobaczyć je również na żywo na Starym Rynku. Czekolada, koziołki, Stary Rynek... czego trzeba więcej do udanego dnia, no oczywiście lodów. Były więc i one.

Kochających piłkę nożną zaprosiliśmy do zwiedzenia Stadionu Lecha. Były to dla wielu uczestników niezapomniane chwile. Naszym przewodnikiem był Koziołek, który oprowadził nas po ciekawych i niedostępnych na co dzień miejscach. Podziwialiśmy vip-roomy, loże prezydencką i prasową, szatnie piłkarzy i ławki zawodników. Niektórzy po raz pierwszy byli w takim obiekcie i z pewnością na długo zapadnie im w pamięć.

Zachwyceni stadionem postanowiliśmy popracować nad naszą tężyzną fizyczną. Wybraliśmy się na Jump Arenę by tam pod okiem doświadczonych instruktorów wykonywać różne akrobacje.

Niektórzy z uczestników mieszkają w Polsce od niedawna, więc z tym większą przyjemnością wszyscy obejrzeliśmy interaktywną wystawę w Bramie Poznania o początkach państwa polskiego i poznaliśmy wiele ciekawostek z tego okresu. Poznawaliśmy zabytki Ostrowa Tumskiego z Katedrą, kościołem NMP oraz mostem Biskupa Jordana. Podziwialiśmy słynny mural na Śródce.

Taka lekcja historii bardzo przypadła nam do gustu.

Podczas wakacji do kin weszło wiele ciekawych filmów, postanowiliśmy sprawdzić czy są dobre.

I tak obejrzeliśmy film” Luca” oraz „Mustang z Dzikiej Doliny”, które zyskały naszą przychylność.

Po drodze byliśmy na kręgielni, gdzie rozegraliśmy wiele rund, czyli widzicie działo się wiele.

W wolnych chwilach w przychylnych murach szkolnych przeprowadzaliśmy rozgrywki w tenisa stołowego, urządzaliśmy konkursy plastyczne oraz korzystaliśmy z terenów zielonych wokół szkoły.

Tygodniowe turnusy mijały bardzo szybko, szczęśliwe i uśmiechnięte buzie dzieci potwierdzały, że wspaniale spędzaliśmy ten czas.

Mam nadzieję, że te wspólne chwile na długo zapadną w pamięć uczestnikom naszych półkolonii.

Maria Gmerek-Ochocka

A tak w Szkole Podstawowej 90:

Pierwszy tydzień wakacji za nami! Niektórzy z nas brali udział w półkoloniach, które odbywały się w szkole. Czekało tam na nas mnóstwo atrakcji!

W poniedziałek poszliśmy do kina na film Biuro detektywistyczne Lassego i Mai, a później robiliśmy łapacze snów techniką makramy.

We wtorek pojechaliśmy na wycieczkę do miejscowości Mniszki, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach ginących zawodów i wyplataliśmy wozy z wikliny.

W środę odwiedziliśmy palmiarnię i sadziliśmy kwiaty.

Czwartek minął nam na kręglach - niektórzy z nas pierwszy raz w życiu mogli zagrać w tę grę! Było dużo emocji i dopingowania! Po powrocie do szkoły dekorowaliśmy torby, w które zapakowaliśmy wszystkie nasze półkolonijne skarby.

W piątek szaleliśmy w parku linowym i podziwialiśmy zwierzęta w Starym Zoo. Ten tydzień upłynął nam zdecydowanie za szybko.